Bloggen: omdat ze zeggen dat het moet

Bloggen: omdat ze zeggen dat het moet

Waarom bloggen als ondernemer?

Bloggen omdat anderen zeggen dat je dat moet doen. Raar. Want – om met mijn moeder zaliger te spreken –  je springt ook niet in het water omdat anderen dat doen. Dat doe je omdat je dat zelf graag wilt. Dat moet met bloggen niet anders zijn. Maar wat levert bloggen eigenlijk op?

  • Een blog heeft als voordeel dat er ook andere onderwerpen en woorden gebruikt worden op je website, die wellicht ook gebruikt worden door zoekende mensen.
  • Een blog is bij uitstek geschikt om ervaringen van / met klanten te delen, zodat je kunt laten zien wat je doet.
  • Of om ‘de uitzonderingen die de regel bevestigen’ te beschrijven. Zo geef je een beeld van wat je doet en wat je kunt. Omdat je niet van elk detail een (statische) pagina op je website wilt maken, is een blog een prima oplossing om deze informatie te delen.
  • Omdat een blog in een zekere frequentie bijgewerkt wordt, registreert de zoekmachine activiteiten op jouw website, waarmee je weer wat relevanter wordt.
  • Omdat je steeds weer andere trefwoorden gebruikt, is de kans groot dat je andere bezoekers naar je site weet te krijgen.

Bloggen kun je leren. Of uitbesteden

Schrijfwerk uitbesteden lijkt een taboe. Maar waarom zou je zelf veel tijd gaan besteden aan iets waar je eigenlijk nooit echt tevreden over bent? Je kunt het uitbesteden aan types die van tekstschrijven hun beroep gemaakt hebben. Zoals ik! Jij vertelt me wat je wilt delen via je blog, ik maak er een verhaaltje van en ik zorg desgewenst voor passend beeld. Ik schrijf eerst een concept om door jou te laten beoordelen. Als jij akkoord bent, dan is het jouw blog en is het klaar om op je website te zetten. Dat mag je zelf doen, maar ook dat kun je uitbesteden aan mij.

Heb je genoeg onderwerpen om over te bloggen, maar weet je niet hoe of waar te beginnen? Bel me om je op gang te helpen! 

"Ik haal je even door Google"
Juiste woorden op de juiste plek: SEO